1) Ekip

Tarih

15 Temmuz 2020

2) Malzemeler

60 metre yarım ip x2, kişisel teknik malzemeler, friend(10) ve stoper seti(10), hegza x4, kilitli karabina x8, HMS x3 uzun perlonlar (120cm,175cm,400cmx4), bırakmalık perlon, quickdraw x12, çekiç-nutkey x2, pürsikler x3, ilk yardım çantası, 1.5 litre su.

Foto.1 Bizim çizdiğimiz topo

3) Rota Öncesi

Geçen sene dağ evinde tırmanmaya gelen arkadaşlarımızdan Zorbey Aktuyun'un Cimbar vadisinde bir alpin spor rota açtığı haberini almıştık. İnternette biraz araştırdıktan sonra Zorbey'in kendi sitesinde detaylı açıklamaları ve rota tanımını bulduk. Aslında o gün Beş İp Rotasına (88.7) girmeyi planlamıştık fakat geç uyandğımız ve daha kısa bir rota olduğu için sabah planımızı Cimbar 101 olarak değiştirdik. Rota Cimbar Boğazı'nın sağ tarafında yer aldığından sabah ilk güneş alan rotalar arasında. Rotaya öğleden sonra girmek güneş açısından en makul olanı gibi.

4) Rota

15 Temmuz saat 5.30 da uyandık ve kahvaltımızı yaptık. ORDOS Dağ Evinden yaklaşık 15 dklık bir yürüyüş ile rota dibine varılıyor. Rota Cimbar Vadi'sinin sağ tarafında Lavinya Sektörden hemen sonra yer alıyor. Rota dibine varıp hazırlanmaya başladığımızda saat 6.00 idi. 1.İp: (40 metre V-) Bu ip boyuna Cimbar Vadisi'nin tabanından başlamak yerine biraz daha yukarıdaki otlu setlerden başlamayı tercih ettik. Serbest olarak yükseldiğimiz bu etaplar rahattı. Otlu sete vardıktan sonra ipe girmek için hazırlıklara başladık. Bu ip boyu üzerinde beş bolt ve bir kum saatini ara emniyet olarak kullandık başka hiç bir malzeme atmaya gerek duymadık. İstasyona vardığımda saat 6.50 idi.

Foto2. İlk ip boyunun girişinden bir kare

Foto3. İlk istasyondan rota ve rotaya girdiğimiz otlu set

2.İp: (40 metre VI) Bu ip boyunu Melis lider gitmeye başladığında saat 7.10 idi. Bu ip boyunda beş bolt mevcut. Ara emniyet imkanı olmayan yüzey etaplarda boltlar güzel ve nispeten sık yerleştirilmişti. Bu kısımların haricinde Melis ara emniyet olarak sadece bir friend attı.

Foto5. İkinci ip boyunun başında Melis

Foto6. İkinci ip boyunu tamamlarken Yağız

3.İp: (40 metre VI+) Kilit ip! Bu ip boyunda altı bolt ve bir kum saati mevcut. İkinci istasyonun olduğu yerden 5 metre sonra kilit etap başlıyor. Hafif negatif ve kısa bir kaç hamle gerektiren bu etabın başında bir kum saatinde önceden bırakılmış baba ipi mevcut. Biz rotaya girdiğimizde durumu iyiydi ve ara emniyet olarak kullanıldı. Kilit etap bittikten sonra da bir bolt gözüküyor. Burayı geçerken lider boltun sıcak kollarında güvenli bir şekilde hamlelerini yapabilir. Sonrasında boltlar sizi istasyona kadar götürecektir. İstasyona vardığımızda saat 8.10 idi.

Foto7. Kilit etabı geçtikten sonra

5) İniş

Aynı rotadan iki ip inişi ile vadi tabanına varılıyor. Eğer arzu edilirse rota bitiminden yürüyerek inilebilir.

Foto8. Rota bitiminde Melis

Foto9. İp inişi yaparken

Notlar:

-Rota detaylarına ulaşmak için http://zorbeyaktuyun.blogspot.com/2019/09/2-cok-ip-boylu-yeni-rota-cimba...

-Zorbey'in rota hakkında yaptığı derece güncellemesini raporumuzda da belirttik.

-Rota Cimbar Vadisi'nin girişinde, üç ip boyu uzunlukta ve de sık boltlanmış olduğu için alpin spor ile tanışmak

isteyenlere iyi bir başlangıç olabilir.